Рекомендації

Шини є єдиною сполучною ланкою між автомобілем і дорогою. Нижчеописані інструкції з безпеки та поради по використанню, покликані допомогти вам зберегти якість та характеристики шин протягом всього періоду їх використання.
Дані рекомендації можуть бути предметом більш жорстких обмежень з боку місцевих регулюючих органів та законодавства.

  • Як читати маркування шини?

    Як читати маркування шини?

    • 215: ширина протектора шини, мм
    • 60: Профіль шини в % (співвідношення висоти боковини до ширини протектора H / S * 100)
    • R: радіальна конструкція
    • 17: посадковий діаметр, дюйм
    • 100: індекс навантаження. Індекс навантаження позначається числом та відповідає максимальному навантаженні, яку може витримати шина при рекомендованому тиску повітря в ній. *
    • T: Індекс швидкості. Даний індекс відповідає максимальній швидкості, яку може витримати шина при умовах експлуатації, визначених виробником шин.

    * Максимальне навантаження відповідає Індексу навантаження (LI)

    LI lbs kg
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    761
    783
    805
    827
    853
    882
    908
    937
    963
    992
    345
    355
    365
    375
    387
    400
    412
    425
    437
    450
    LI lbs kg
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    1019
    1047
    1074
    1102
    1135
    1168
    1201
    1235
    1279
    1323
    462
    475
    487
    500
    515
    530
    545
    560
    580
    600
    LI lbs kg
    91
    92
    93
    94
    95
    96
    97
    98
    99
    100
    1356
    1389
    1433
    1477
    1521
    1565
    1609
    1653
    1709
    1764
    615
    630
    650
    670
    690
    710
    730
    750
    775
    800
    LI lbs kg
    101
    102
    103
    104
    105
    106
    107
    108
    109
    110
    1819
    1874
    1929
    1984
    2039
    2094
    2149
    2205
    2271
    2337
    825
    850
    875
    900
    925
    950
    975
    1000
    1030
    1060

     

    Додаткові маркування:

    Примітка: деякі з цих позначень використовуються не завжди

    • Назва бренду: наприклад, TIGAR
    • Гамма: наприклад, Ultra High Performance
    • 3PMFS: Триголовий гірська вершина зі сніжинкою (3 Peaks Mountain Snow Flake – 3PMSF), маркування, що наноситься на боковину зимових шин, які пройшли випробування на сніжному покритті за методикою ETRTO (Європейська організація з технічної сертифікації шин і дисків).
    • M+S: Шини з маркуванням Mud and Snow (бруд і сніг) є зимовими шинами відповідно до європейського законодавства. Для нанесення даної маркування не потрібні спеціальні випробування в зимових умовах.
    • Tubeless: позначає, що шина відноситься до безкамерних типу.
    • Маркування виробника: Ідентифікаційний номер шини (TIN) складається з 8-12 знаків, будь ласка, прочитайте далі докладне пояснення.

      • T5: код заводу-виробника (код з 2 або 3 знаків)
      • 1C: код розміру
      • 01YX: додатковий код виробника (опціонально)
      • 4416: тиждень і рік виготовлення
    • Європейські маркування:
      Маркування ‘E’ та ‘e’ з офіційними затвердженими номерами відповідності правилам та нормам ECE 30 та 2001/43 EC та відповідним тестів.
      Ці маркування є обов’язковими для комерціалізації в країнах ЄС
    • INMETRO:
      Маркування INMETRO з офіційними затвердженими номерами відповідності правилам та нормам Бразилії та відповідним тестів.
      Ці маркування є обов’язковими для комерціалізації в Бразилії.
    • NOM:
      Маркування NOM означає відповідність мексиканським правилам, нормам та відповідним тестів. Це маркування обов’язкове для комерціалізації в Мексиці.
    • Uniform Tire Quality Grading (UTQG)
      Національна адміністрація безпеки дорожнього руху (NHTSA) створила уніфікований грейдінг якості шин (UTQG) для тестування шин відповідно до встановлених урядом методами.

      • знос протектору:
        ступінь зносу заснована на фактичному використанні шини Ступінь 100 вказує, ресурс протектора шини аналогічний еталонної шині СМТ, 200 буде вказувати, що ресурс вдвічі більше, 300 в три рази більше і т. д.
      • Зчіпні властивості:
        заснована на вимірі коефіцієнта зчеплення шини на мокрій поверхні. Тест UTQG не оцінює гальмування на сухій поверхні, зчіпні властивості в поворотах на сухій та мокрій поверхні, стійкість до аквапланування на високих швидкостях.
        Класи здатності шини до гальмування АА, А, В і С (де АА є найвищою оцінкою). Будь-яка шина нижче класу C вважається непридатною для використання.
      • Температура (опір):
        Рівень вказує на здатність шини до розсіювання тепла, що вимірюється під час контрольованого тесту всередині приміщення. Класи температури, від найвищого до найнижчого, A, B і C. Будь-яка шина класу нижче C вважається непридатною для використання.

    • Будова шини:
      На боковині шини перераховані матеріали і кількість шарів кожного матеріалу, що використовується для зміцнення протектора і боковин.
  • Інформація щодо маркування

    Європейська маркування шин

    Європейська маркування шин. Шини тестуються за трьома критеріями: паливна ефективність, якість зчеплення на мокрій поверхні та зовнішній шум. Мета – підвищити безпеку; поліпшити екологічну та економічну складову автомобільних перевезень за рахунок просування шин зі зниженим споживанням палива та безпечних шин з низьким рівнем шуму. Наявність маркування дозволяє кінцевим споживачам приймати більш обґрунтовані рішення при покупці. Споживачі повинні бути інформовані про те, що економія палива та безпека дорожнього руху багато в чому залежать від стилю водіння, швидкості та стану дороги. Крім того, необхідно регулярно перевіряти тиск в шинах, тиск необхідно коригувати для забезпечення оптимальної паливної ефективності та високих зчіпних характеристик. Європейські правила посилюються та поступово впливають на поліпшення якості шин та шинних характеристик паливної ефективності, зчеплення на мокрій поверхні та зовнішнього шуму. Як результат, шини класів «G» паливної ефективності та «F» зчеплення на мокрій поверхні зникли з європейського ринку з листопада 2014 року.

     

    Паливна ефективність

    7 класів від ‘G’ (найменш ефективний) до ‘A’ (найбільш ефективний).
    Ефект залежить від транспортного засобу, умов руху та швидкості; Але різниця у витраті палива між шинами класу «А» та «G» може становити до 5%. Що може складати до 150 євро в рік.

     

     

     

    Зчеплення на мокрій поверхні

    7 класів від ‘G’ (найдовший гальмівний шлях) до ‘A’ (найкоротший гальмівний шлях).
    Результат залежить від стану автомобіля та умов водіння: різниця між шинами класу «F» та «А» може становити до 18 м гальмівного шляху на мокрій дорозі.

     

     

     

    Зовнішній шум

    На додаток до значення шуму в децибелах (дБ) піктограма показує, чи перевищує зовнішній шум шини європейське граничне значення (чим більше чорних смуг, тим більш галаслива шина), шум між граничним значенням і трьома dB нижче (2 бари = середній рівень шуму) або більш ніж на три дБ нижче граничного значення (1 чорний бар = низький рівень шуму).
    Шкала децибел не є лінійною: зниження рівня шуму на 3 дБ має той же ефект, що і зменшення інтенсивності джерела шуму в два рази.

     

    Інші маркування використовуються в деяких країнах, наприклад таких як Саудівська Аравія (SASO) і країни Перської затоки (GCC), тестуються аналогічні характеристики але граничні значення відрізняються.

  • Вибір шини

    Вибір шини повинен відповідати місцевому законодавству, рекомендацій виробника транспортного засобу або виробника шин (типорозмір, індекс навантаження, тип шин і т. Д.).

    Залежно від чинного законодавства та технічних норм, обов’язково або наполегливо рекомендується використовувати шини одного типу на одній осі.

    Під одним «типом шини» європейські правила на увазі шини, які не мають істотних відмінностей між ними, зокрема щодо:

    • виробника шини;
    • типорозміру, індексу швидкості та навантаження;
    • категорії використання (тип доріг, сніг, тимчасова шина);
    • будова (діагональна, радіальна, runflat).

    Рекомендовано встановлювати шини однаковою мірою зносу на одну вісь. Деякі нормативні акти регулюють максимальні відмінності.

    У разі покупки уживаних шин ми рекомендуємо професійну діагностику.

    Шина, встановлена ​​на тимчасову заміну, не повинна використовуватися в довгостроковому режимі та з порушенням максимального індексу швидкості, зазначеного на шині. Її слід використовувати тільки відповідно до інструкцій виробника шин та транспортного засобу. Водієві слід адаптувати стиль водіння відповідно до зміненої комплектації, так як це може впливати на керованість автомобіля.

  • Зберігання та обслуговування шин

    Загальні умови зберігання

    Шини повинні зберігатися

    • Далеко від будь-яких хімічних речовин, розчинників або вуглеводнів, які можуть пошкодити гуму
    • Далеко від гострих предметів, які можу пошкодити шини. (Наприклад, гострий метал)
    • Далеко від джерел тепла, відкритого вогню або нагрітих предметів, пристроїв, здатних випускати іскри та електричні розряди, а також будь-яких джерел озону (трансформатори, електрогенератори та ін.)

    Уникайте притискання шин іншими предметами.

    Будь-які шини, що зберігаються на відкритому просторі, повинні бути очищені і висушені перед установкою.

    Аксесуари повинні зберігатися в оригінальній упаковці на поверхнях, які не становлять небезпеки порізів, розривів або проколів. У всіх випадках з шинами та аксесуарами необхідно звертатися з обережністю.

    Короткострокове зберігання

    (До 4 тижнів)
    Шини можуть зберігатися стопкою одна на інший, переважно на палетах. Стос не повинна перевищувати 1,2 м в зв’язку зі стабільністю стопки.
    Якщо шина була деформована, тримайте її поза стопки протягом 1-2 днів, щоб шина могла повернутися до нормальної форми.
    Зберігання накачаних шин в зборі на дисках повинно проводитися у вертикальному положенні, в один ряд на полицях.

    Тривале зберігання

    Шини повинні зберігатися на полицях вертикально, без безпосереднього контакту з підлогою.

     

  • Контроль та обслуговування автомобіля

    Контроль

     

    Загальні рекомендації

     

    Будь-які порізи, проколи або видимі пошкодження протектора, боковини або бортової зони повинні бути ретельно оглянуті (всередині і зовні) фахівцем щоб оцінити, чи можна продовжувати експлуатувати шину, чи необхідний ремонт або вона не підлягає ремонту.
    Будь-яке пошкодження диска також має бути перевірено відповідним фахівцем.

     

    Ніколи не експлуатуйте шини:

    • з видимими ушкодженнями, такими як деформація бортового кільця або видимість бортовий дроту, розшарування між шарами, видимість металевого корду, пошкодження мастильними або коррозівного матеріалами, поява тріщин на внутрішньому герметизуючому шарі або гумовий намол всередині шини внаслідок руху з недостатнім тиском.
    • При наявності будь-яких сумнівів щодо стану шин або їх придатності для обслуговування.
    • які не відповідають вимогам законодавства, наприклад глибина протектора нижче індикатора зносу протектора (TWI).

    При кожному огляді автомобіля перевіряйте стан вентиля. У разі сумнівів замініть його на новий.

     

    Перевірка ступеня зносу

     

    Огляд протектора шини завжди повинен проводитися в декількох місцях по колу шини, та поперек (в плечовий та центральній зоні протектора).
    Огляд повинен проводитися з використанням вимірювача глибини протектора або за індикаторами зносу, розташованим в каналах протектора. Індикатори зносу протектора розташовані в основних каналах на рівні з символом TWI зазначеному на боковині.

    Символ TWI на боковині вказує на розташування індикаторів зносу протектора в основних каналах протектора.

    В попередніх моделях шин замість індикатора TWI використовувався значок трикутника.

    Шина, знос протектора якої досяг індикатора зносу або мінімально дозволеної законодавчо глибини протектора, повинна бути замінена.
    Необхідно проконсультуватися з фахівцем у випадках нестандартного зносу шини або нерівномірного зносу шин на одній осі.

    Тиск

     

    Беручи до уваги те, що шина повільно втрачає тиск в нормальних умовах, необхідно регулярно, не менше одного разу на місяць, перевіряти тиск. Ця перевірка також дозволить виявити будь-яке нестандартне зміна тиску в шині.

    Тиск перевіряється у всіх шинах, включаючи запасне колесо.

    • Недостатній тиск. Експлуатація шин з недостатнім тиском призводить до їх нерівномірного зносу, до великих деформацій та, як наслідок, до перегріву та руйнування шин. Ці ушкодження незворотні та можуть привести до раптової швидкої втрати тиску шини. Наслідки від такого використання необов’язково видимі і можуть проявитися значно пізніше. Недостатній тиск також значно підвищує ризик аквапланування.
    • Перекачана шина. Перекачана шина більш схильна до механічних пошкоджень.
      Перекачана або недокачаних шина нерівномірно зношується.

    Рекомендується перевіряти тиск на холодних шинах.
    Якщо перевіряти тиск відразу після поїздки, то воно буде вищою за норму внаслідок нагрівання шин. Беручи до уваги той факт, що тиск зростає при збільшенні температури, не можна зменшувати тиск в гарячих шинах. У разі гарячих шин ми рекомендуємо регулювати тиск, використовуючи тиск на 0,3 бар вище, ніж тиск в холодних шинах, рекомендоване виробником транспортного засобу.

    Використання азоту замість повітря в шинах не є приводом для відмови від регулярної перевірки тиску в шинах.

    У будь-якому випадку дотримуйтеся значень тиску в шинах, рекомендованих виробником шин або автомобіля.

     

    Ремонт

     

    Пошкоджені шини часто не підлягають ремонту.
    Всі шини повинні оглядатися і ремонтуватися кваліфікованим фахівцем.

    Для того щоб перевірити недокачану шину, шину з великою втратою тиску або шину, якої було завдано незворотної шкоди, шину необхідно демонтувати з колеса. Шина повинна бути оглянута для визначення типу необхідного ремонту.

    Ключові моменти

    Не можна ремонтувати шини з наступними видимими дефектами:

    • Видимий дріт бортового кільця
    • Розшарування або видимість брекерів
    • Боковина зношена через втрату тиску контакту з поверхнею дороги
    • Очевидні ознаки недокачування або втрати тиску шини (видимі зсередини)

     

    Потрісканий внутрішній шар через експлуатацію зі зниженим тиском.
    Це незворотна шкода, подальша експлуатація шин заборонена.

    Пошкоджений внутрішній шар вказує на ймовірне руйнування шарів каркаса; подальша експлуатація шин заборонена.

    Основи ремонту шини

    Професіонал, що ремонтує шину, несе відповідальність за:

    • діагностику внутрішніх пошкоджень шини
    • якість ремонту (забезпечення герметичності і повну закупорку отвору).

     

    Професіонал повинен правильно оцінити, придатність шини до ремонту

    • відсутність ризику, пов’язаного з потенційно існуючими незворотними ушкодженнями через втрату тиску (який можна перевірити тільки зсередини).
    • Чи знаходиться пошкодження в ремонтопридатною зоні (див. нижче).

     

     

    • Зона протектора може бути відремонтована, якщо отвір ≤ 6 мм
    • Ми не рекомендуємо ремонт пошкоджень в плечовій зоні
    • Зона боковини може бути відремонтована, якщо отвір ≤ 3мм
    • Пошкодження бортової частини не ремонтуються.

     

     

     

     

    Матеріали для ремонту

     

    • Безкамерні шини для легкових та легких вантажних автомобілів наполегливо рекомендується ремонтувати за допомогою латок типу грибок (холодний ремонт). Ремонт джгутом також прийнятний за умови, якщо шина була демонтована та діагностована на предмет можливих пошкоджень через втрату тиску. Ці два типи ремонту забезпечують повну закупорку отвору та обмежують ризик подальшої корозії металевих брекерів.

     

    • Прості латки не рекомендуються, їх слід уникати через можливу корозії металевих брекерів.

    Грибки

    Латки

    Використання герметиків

    • У разі проколу використання герметиків (миттєвий герметик для проколу та ін.) Може бути тільки тимчасовим рішенням. Хімічний склад герметика може викликати технічні проблеми з шиною, колесом, клапаном, датчиком тиску та ін. Необхідно дотримуватись рекомендацій виробника герметика.
    • Ми рекомендуємо вам звернутися до фахівця по шинах, щоб уважно перевірити шину, відремонтувати її належним чином або замінити при необхідності.
  • Використання шин

    Забороняється використовувати шини з порушенням умов використання, для яких вона була схвалена.
    Деякі відхилення від норми або порушення параметрів автомобіля можуть вплинути на характеристики та поведінку шини.
    Неправильне використання або невірний вибір шин можуть також призвести до передчасного зносу деяких компонентів шини.

    Нові шини на задню вісь

     

    З метою власної безпеки встановлюйте нові або менш зношені шини на задню вісь. Дана рекомендація застосовується до передньопривідним та задньопривідних автомобілів, на передню та задню вісь, яких встановлюються шини одного розміру. Переконайтеся, що тиск в шинах відповідає рекомендаціям виробника.

    Особливі випадки:

     

    • Повнопривідні автомобілі:

    Наполегливо рекомендується на повнопривідні автомобілі встановлювати чотири однакових шини (одного розміру, гами, артикулу виробника, одного стану зносу). За винятком випадків, коли розміри шин на передню та задню вісь відрізняються в оригінальній комплектації.

    Ці рекомендації засновані на тому, що відмінність в відстанях, пройдених шиною на передній осі та на задній осі за один оборот колеса, може призвести до передчасного пошкодження певних частин повнопривідної трансмісії.

    Для підтримки однакового рівня зносу шин передньої та задньої осі, наполегливо рекомендується:

    • Замінювати 4 шини одночасно.
    • Періодично переставляти шини з передньої осі на задню, дотримуючись рекомендацій від виробника.

    Також, необхідно дотримуватися рекомендованого виробником автомобіля тиску, щоб виключити виникнення, пов’язаної з тиском, різниці в довжині окружності шин на передній та задній осі, яка може привести до передчасного пошкодження точної механіки.

  • Монтаж

    Вступ

     

    Правильна установка, виконана відповідно до рекомендацій та правил монтажу, забезпечує безпеку в процесі використання та дозволяє повністю використовувати ресурс шини. Неправильна установка або недотримання рекомендованих умов використання можуть призвести до пошкодження шин, транспортного засобу, а також завдати шкоди здоров’ю (в тому числі і з летальним результатом) . Таким чином, необхідно, щоб всі операції виконувалися професіоналами та на відповідному обладнанні.

    Запобіжні заходи загального характеру

    У разі виконання монтажу шини учнем, процес повинен проходити під наглядом досвідченого фахівця.

    У всіх випадках необхідно брати до уваги рекомендації виробників шин, дисків та транспортного засобу, так само як і рекомендації та інструкції виробників обладнання для монтажу шин.

    Персонал повинен:

    • завжди носити відповідний спецодяг: рукавички, спеціальне взуття.
    • Мати доступ до робочих інструкцій.
    • Упевнитися, що двигун зупинений, транспортний засіб стійко та належним чином зафіксовано (ручне гальмо, страхувальні стійки та ін.).

    Запобіжні заходи при демонтажі

     

    Якщо на транспортному засобі шини встановлені здвоєною ошиновкою або якщо диск пошкоджений, то слід спустити шину перед демонтажем.

    Слід упевнитися, що температура шини та колеса досить низька для безпечного демонтажу.

    Необхідно дотримуватись рекомендацій виробника, якщо такі є.

    Запобіжні заходи при установці

     

    Перевірити відповідність типорозмірів шини та диска, їх сумісність один з одним та сумісність з режимом експлуатації транспортного засобу.
    Упевнитися, що шина, колесо та всі його компоненти в хорошому стані та придатні для використання.
    Суворо дотримуватися будь-яким інструкціям на боковині шини (напрямку установки, напрямку обертання, позначених на боковинах шин та переконайтеся, що шини встановлені в правильному положенні на автомобілі).

    Гумові вентилі повинні систематично замінюватися при кожному монтажі безкамерних шин. Якщо встановлений металевий вентиль, то потрібно перевірити його герметичність та при необхідності провести заміну.
    При установці коліс на автомобіль необхідно дотримуватися рекомендованого автовиробником моменту затягування колісних болтів або гайок.

    Запобіжні заходи при накачуванні шини

     

    Правильний тиск в шині – обов’язковий фактор не тільки для оптимальної продуктивності шини, але і з міркувань безпеки.

    Правильний тиск необхідно як для точного поведінки автомобіля на дорозі (гальмування і зчеплення з покриттям), так і для підтримки хорошого стану шини.

    Для контролю тиску використовуйте тільки призначене для цього обладнання з обмежувачем тиску.

    При відсутності обмежувача, забороняється перебувати в безпосередній близькості від обладнання для запобігання нещасних випадків при виникненні інциденту.

    Робочий тиск шини

     

    Тиск в шині має чітко відповідати рекомендованим виробником. Значення можна знайти:

    • у вигляді маркування на автомобілі (з торця дверей водія, кузові, кришці паливного бака та ін.).
    • в технічній документації.

    Знижений тиск сильно впливає на поведінку автомобіля. Це також вірно і для підвищеного тиску.

    Балансування

     

    Відсутність або невірне балансування проявляють себе у вигляді вібрації при різних швидкісних режимах.

    Правильна балансування вкрай важлива для комфортного руху та продовження терміну служби шин та автомобіля.

    Обладнання балансування має включати в себе:

    • центрувальний конус, сумісний з маточиною колеса
    • відкалібрований відповідно до інструкції виробника.

    Ці два пункти є визначальними факторами якості роботи, а їх недотримання часто стає причиною неправильного балансування та, як наслідок, постійної вібрації на певних швидкостях.

    Тому вкрай важливо, щоб балансування проводилося в шинному центрі людьми, які пройшли підготовку та мають відповідне обладнання.

  • Термін експлуатації

    Шина виготовляється з використанням різних матеріалів та інгредієнтів гумової суміші, характеристики яких змінюються з часом.

    Термін експлуатації залежить від безлічі факторів: погодні умови, умови зберігання (температура, вологість, розташування і т.д.) і умови експлуатації (навантаження, швидкість, тиск, стан доріг і т.д.).

    Ці чинники настільки різні, що неможливо точно передбачити термін служби шини. Саме тому в додаток до звичайних перевірок рекомендується регулярно перевіряти шини у кваліфікованого фахівця, який визначить придатність шини для експлуатації.

    Чим старіше шина, тим імовірніше, що може виникнути необхідність її заміни через старіння, пов’язаної з її зберіганням та / або використанням або через інших факторів.

    Як заходи ми рекомендуємо міняти шини, що знаходяться в експлуатації 10 та більше років з дати виробництва, навіть якщо їх стан видається добрим або знос не досяг допустимого мінімуму (включаючи шину на запасному колесі).
    Дата виробництва шини вказується на боковині, визначається за чотирма останніми цифрами в рядку кодів після абревіатури DOT.